Dagens ridpass;

Idag var min polle minst sagt tjurig, kan man ju säga.
Anders var ute och kapade ved och det var ju jätte farligt tyckte hon, men till slut gick hon förbi.

Inne i stallet var hon lung, men man fick knappast ta henne på huvudet, det var jätte farligt.
Men sedan kunde jag stå med örat mot hennes mule och hon blåste i mina öron :').
När jag skulle tränsa fick man ju knappast ha den dära kontakten med huvudet igen, men till slut så fick jag sätta på tränset också.

Ute i skogen skrittade jag en tur på kanske 20-30 minuter, hon var lite tittig och kollade på allting.
Men ändå super snäll.
När vi skulle gå tillbax från skogen in i paddocken så vart emmie rädd för ved huggaren igen satt min fot fastnade i ett träd som hon gick in i, ja, klumpigt. x'd

I paddocken travade vi först lite grann, sedan galoperade jag två varv i varje varv, sedan joggade jag av henne i 5 min, och sedan skrittade jag av henne ganska länge.

Jag är jätte nöjd över både mig och min häst, och mitt självförtroende börjar komma tbx.


Kommentarer
Postat av: victoria

Sv; tack! Aa,ska tänka mer på det nästa gång ;P Dom brukar inte glappa så mycket men brukar korta upp dom ;)Aww Tack! <3

2011-04-26 @ 20:50:08
URL: http://iwillalwaysloveyou.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0