Dagens ridpass.

Det första jag gjorde när jag kom dit var att byta vatten i hennes box, mocka ur ordentligt då jag är jätte noga med det och maria hade brottom.

När jag var klar med det tog jag in henne från hagen, och hon gick rakt förbi elstängslet utan att reagera på det, första gången den hära veckan!
Jag och mamma borstade av henne, min mamma älskar att borsta och hon blir bara renare om mamma borstar före och jag kommer efter med en borste.

Sedan red jag ut i skogen med mamma, vi red förbi ett asläskigt hus, det var möbler kvar, men fönsterna var krossade, och sedan var det ett torp som var krossat.
Vi var ute ungefär 45 minuter.

Eftersom jag red så länge i skogen så galopperade jag lite i paddocken.
Mest för att hon hade typ blivit rädd för nått i skogen två gånger under ritten och då sköt hon under sig hela baken och hoppa rätt upp, jag bara oaahhhow och tappa stigbyglen, men det gick finfint.

Nu ska jag fixa lite och snart ringa ullla om vilka dagar jag ska rida och även lägga ut bilderna här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0