Dagens ridtur.

Hejsan.

Idag när jag kom till stallet hämtade jag henne i hagen, kollade benen på henne då hon har ett sår och brukar vara lite svullen när hon har stått, men såg/kände inget spec.
Borstade och fixade länge eftersom jag kanske inte träffat henne på en vecka eller mer.
Sedan satt jag på alla grejer och drog ut i skogen, där hon vände fem gånger, en ovana hon fått.
Dock har jag börjat få bukt på det, senaste gången så var vi på väg ner i ett dike vilket inte var så roligt satt jag har inte vågat sagt emot så mycket, eftersom att jag inte vet hur hon tar det om hon blir helt till sig eller hur hon blir.
Idag när hon vände så stannade jag henne, stog så ett tag vände manade på henne med skänklarna och röst och var riktigt bestämd och då funkade det faktiskt. :)
Men sedan fortsatte hon tills vi gått en bit och varje gång jag kände att hon saktade ner så manade jag på henne och då fortsatte hon framåt.

Sedan så travade jag på en grus väg och det var en väldig fart hon fick, hon tyckte det var jätte kul.
I alla fall så gjorde jag skänkelvikningar och sånt över vägen och red fram och tillbax nåra gånger, och sedan skrittade jag hem eftersom att hon var så duktig nrä hon inte vände nån fler gång, och att det var ett tag sedan jag red henne, en mjukstart.



arkivbild, :')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0