Gårdagen i stallet.

Hejsan.

Igår vid tolv for jag till stallet och var där till kanske fem eller fyra.
Jag var med Leo och Axel som är Anders och Ullas barnbarn och dom är faktiskt sjukt roliga !
Dom är 1 och 4, satt det är bra fart på dom.

Sedan så tog jag bort smöret på emmies hals, och så tvättade jag av hela henne.
Efter det gick jag in till Ulla, och vi gjorde nån Alovera grej, (stav?) och sedan smetade vi det på emmies sår, som fortfarande inte har läkt. Men hon har extra svårt att läka grejer på sommaren, och hennes ben brukar bli alldeles konstiga.

Anders fick tvätta rent såret medans jag pysslade om henne, och efter det tog jag ut henne i hagen direkt.
För jag kände inte för att rida, orkade inte riktigt.
Sedan smörjde jag mina grejer, emmies grejer får bli dagens eller morrondagens projekt, jag har även köpt

Men idag så regnar det till och från, och känner mig inte så sugen på att cykla upp till stallet i det här vädret, men har väl inget val om jag ska dit upp.
Så jag tror jag väntar tills ikväll om det är bättre väder då.


världens bästa häst som kom till mig i hagen, :')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0