Inget snack om saken, du är underbarast emmielo.

Hejsan !

Idag for jag till stallet klockan tolv, och då så skulle jag och Sophie rida ut en sväng, när vi kommer dit så berättar ulla att dom har hon på en pencelin kur, satt hon ska endast skritta och trava lite smått, dock inget ansträngande.
Men eftersom att hon ska skrittas för att inte benet ska svullna alldeles för mycket så drog vi ut på en tur i skogen.
Hjärtat var hur snäll som helst, dock är ju hennes ben uppsvullet satt hon haltar lite, dock ska hon skrittas för att det ska gå ner sig.
I alla fall så skulle Sophie rida lite i paddocken efter, satt jag myste med Emmie i stallet under tiden, borstade, hade pälsglans i svansen och penslade in hovarna i hovfett, och hon älskar att bli ompysslad, och när jag gick ner till sophie och kollade och skulle lägga upp en bom, så står hon och gnäggar istallet när jag kommer tillbax.
Underbara häst, precis då hon börjar se mig också, obeskrivligt glad är jag.
Och jag bryr mig inte om jag bara får skritta, för hon är världens bästa ändå !

I morron så är det tävlingar, och jag följer med såklart, och även coachen Anders följer med, så jag hoppas ulla också följer med så jag har nån att vara social med !

Satt i morron ska jag rida klockan tio i paddocken lite lätt, och sedan så far vi iväg.
Men nu ska jag duscha eftersom att jag har varit i stallet till nu.
Och snart kommer våra grannar på middag.

/ Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0