Jag har ju glömt att presentera mig.

Jag har ju glömt att presentera mig för dom som nyss börjat kolla på min blogg, därför tänkte jag att det blir ett bra tidsinställt.

Om mig ;


Jag heter Johanna, och bor på Alnö med min familj, som förövrigt är världens bästa familj även fast jag kanske inte alltid visar det men men. ;)
Jag har spelat fotboll hela mitt liv tills nu ivår, då jag valde att lägga av eftersom hästarna och allt tar så stor plats, men funderar på att kanske börja igen.
Jag är heeelt glaen i hockey, kanske för att min brorsa har spelat sedan han var liten och min pappa var lagledare och jag var i hallen dag ut och dag in sedan sex månaders tid ?
Så egentligen, skulle jag kunna sluta rida, bara pyssla om emmie och börja med hockey.
Men det kommer inte hända, just nu i alla fall...
Nog om det mer om ridning ;

Jag har ridit på ridskola i snart 6 år, och har sedan dess gått i massor av grupper, men nu har jag gåttt i LRS i snart 2 år, och har blivit frågad om RS 2 gånger (tro inte att jag skryter, men det är sant och varför inte dela med mig av det?), men dock tackat nej eftersom det var under tiden jag har haft Emmie.
Men nu har jag valt att bara rida en dag i veckan både för att jag inte riktigt trivs längre på ridskolan, och för att jag har emmie och det blir väldigt mycket.

Nu om hästen :

Emmie-Lo är ett sto på 19 år,  och har en avkomma som heter Cora-Lo.
Emmsan har tävlat 140 hoppning, och även kvalat till junior sm, med anders och ullas barn.
Dock fick hon en överbelastning i benet och dom han inte tävla klart.
Och det är faktiskt den enda gången hon varit hos vetrinären i hela sitt liv för att hon har gjort illa sig.

I alla fall har emmie ett väldans humör, och när honhar bestämt sig för en sak, så är det svårt att vinna mot henne.
Hon älskar fortfarande att hoppa och att vara ute i skogen, och jag och emmie ska ta våran första hopplektion framöver här.
Hon är jätte snäll i alla lägen, och går inprincio alltid att lita på.
Och just nu håller vi på att bygga upp vårat förtroende igen, efter att det har krånglat lite nu.
Men just nu har vi i alla fall en fot framåt.

Sedan håller vi ju även på att utbilda Qelly, vilket dom lär börja med i höst.
Mer om det sedan...


Det var väl det mesta om oss.

/ Johanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0