Min och emmies historia del 1.

Det hela har ju börjat med att mamma red där förrut tills hon skulle få barn (min bror) som var för då 22 år sedan.
Eftersom att min gammelfarmor bott där innan och att mormor och morfar bor granne med anders och ulla har gjort satt dom fortsatte hålla kontakten under tiden hon har haft barn och allt.

Sedan så skulle jag även testa rida doms shettis, som dom hade när jag var kanske 6 år, men en dag när vi kom över, så hade dom,  akut ta bort honom, för han hade blivit sjuk. (vad minns jag inte)

Så då gick det en tid och då hade dom även hästarna vid mormor och morfars stuga, och jag var i hagen så fort jag hade tid och gav dom morötter.
Hästen som mamma red var då död, hon dog när jag var ett år.

Sedan sommaren 2010, i juli, alltså förra sommaren, bestämde jag och mamma oss för att vi skulle åka dit och hälsa på, eftersom att det var ett tag sedan.
Och då träffade jag emmie ordentligt, och jag har alltid bara tyckt om vissa fuxar, men det är alltid dom jag har älskat när jag har träffat dom och tyckt om dom.

Då tog jag in Emmie för första gången i mitt liv, och då sa ulla att jag fick börja rida hur mycket jag ville på henne.
Och då tjatade jag på mamma ända tills skolan började, och då åkte vi upp dit, och jag fick för första gången i mitt liv rida på min prinssesa.
Efter det bodde jag boktstavigt i det dära stallet.

Mer om mig och emmie kommer i morron.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0