Dagens långtur till vattnet.

Hejsan.
Idag när jag kom till stallet höll Inka och Frida på att sitta upp på sina hästar.
Då frågade dom om jag ville hänga med ut i skogen.
Självklart, men då skulle jag ju snabba mig.
Traskade och hämtade en Emmie som har flugluva nu, hel, dock behöver hon ingen grimma i hagen nu då, satt det är jag glad över.
Snabbade mig som attan ocg var klar på typ 5 minuter, då hade jag borstat snabbt, satt på alla grejer och suttit upp, tur man har Mamma, Fridas mamma Annica, och Anders såklart !

När vi väl kom ut kände jag dirket, min häst var taggad.
Fridas lilla ponny refixe var såklart liten söt, gick sakta, något som inte existerade i Emmies värld just då.
Det ända hon såg framför sina ögon var, kötta ponnyn, jag ska gå före.
Fast, ja, hon var även sjukt taggad.

Vi red en väg där jag aldrig ridit förrut.
Vi red nämligen ner för nåra branta backar, som det var barn som lekte på, småbarn, eftersom det var hus där.
Och sedan efter första backen, var det en bilväg som vi gick över, sedan en backe till, och sedan en bilväg till.
Nere vid vattnet, då emmie nästan hade trippat, gått så fort hon kunde hela vägen, så gick det inte ens att göra halt utan hon flyttade sig från varsin sida hela tiden, och redan då var hon svettig.

Inka hoppade av och kollade henne satt det inte var nått, sedan var det trav iväg vidare.
Då såg min häst chansen, leka.
Närå, men det var nå gropar med sand i som vi red i, ner i dom och hon hopppa upp ur dom, efter varje grop galopperade hon nästan på stället.
Vi red tillbax, och hon var likadan, efter att vi skrittat ett tag då började hon lunga ner sig.
Sedan skulle vi ju uppför alla backar igen, och Emmie har ju inte världens bästa kondis om jag får säga så.
Så där var det att stå upp, med en häst som bröjat lunga ner sig.

När vi kom tillbax till stallet stog Mamma, Annica och Anders och pratade och sedan så borstade jag av henne och svampade av henne, för hon var sjukt svettig, och sedan så gick vi ut i hagen.

Dagen var
sjukt kul, och detta är något man bara kan göra i grupp för att få det superroligt !


Kram Emmie & Johanna.





Älsklings hästen min ! ♥  (hon har inte flugluvan på bilden, det dära är innan dom satt på henne den )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0