Mina rutiner i stallet.

Jag tänkte skriva mina rutiner i stallet nu som ett inlägg.

Det första jag gör är att gå upp i sadelkamaren om jag har grejer med mig som jag ska lämna.

Tar med mig min hink med borstar och havre hinken ner till stallet.

Går till hagen, skakar med havre hinken, häller upp havre lite längre bort från ingången till Cora som står i samma hage.
Sätter på emmie grimman, nu på sommaren då hon får väldiga skav av grimman på sommaren.

Går in borstar och fxar på, sätter sedan på benskydd, lägger på sadeln och tränsar.

Rider, det är ju paddock, satt det är ju alltid ute ridning, och sedan brukar vi alltid skritta fram i skogen, då hon behöver ordetnlig framskrittning.

Borstar av lite snabbt, svampar av om det behövs, tar sedan ut henne i hagen.

Sopar rent i stallet, smörjer om det behövs, tar sedan cykeln eller så kommer mamma och och pappa och skjusar hem mig !

Det är ungefär det jag brukar göra.
Ibland kanske det kommer in nått annat också.

Johanna. (inställt)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0