Emmie 22/5-11

Hejsan.
Idag följde mamma med mig upp till stalllet och hon skulle visa nåra nya stigar ute i skogen.
Så jag gjorde iordning henne för att ta ut henne i skogen och jag red faktiskt bara med en t-shirt.
Väl ute i skogen så gick vi in en stig där vi inte har ridit förrut eller mamma har gjort det då hon var mindre.
Det var en lång stig och jag kände att hon inte hade varit där så mycket.
Sedan var det en väg en liten väg alltså med bilar dock skulle vi kanske gå 100 meter på den.
Jag vet ju inte hur trafiksäker hon är satt mamma ledde henne i tränset bara.
Det gick super, sedan var det en brant uppförsbacke och sedan kom vi fram i skogen där jag brukar rida.
Det kändes otroligt bra redan i skogen.
När vi kom till paddocken travade jag lite och hon var verkligen jätte mjuk.
Jag hade redan travat lite i skogen satt jag galopperade efter ett kort tag.
Och när jag hade galopperat i båda varven var hon verkligen jätte mjuk, super kul verkligen !
Sedan jobbade jag lite skänkelvikningar och volter och det kändes super !
Men jag jobbade inte så länge eftersom vi var 40 minuter i skogen och hon har inte världens bästa kondis precis.

Jag är verkligen jätte nöjd över idag och det känns som det har lossnat för oss, och mamma tycker också att det såg jätte fint ut ! :D

Dock har jag bildbrist men ska faktiskt ta lite kort på tisdag, får jag hoppas. :)

Johanna&Emmie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0