Dagens ridpass 25/11-11

Hejsan, nyss kommit hem från hockey, hann inte blogga efter att jag duschat.

Idag så var det inte riktigt min och Emmie's dag om jag säger så, hon var inte riktigt på humör, inte jag heller.
Eller jag var lagomt trött efter tre dagar med huvudvärk oavbrutet.

I alla fall så har hon blivit rädd för elstängslet, stog i kvart och försökte få ut henne.
Till slut gav jag mig, gick upp och frågade anders om hjälp, fick hänga upp elen satt det inte klickade och sedan fick anders ta ut henne, i stallet gick det inte ens att ta henne i ansiktet.
Till slut lugnade hon ner sig och så, fixade i ordning henne och gick ner i paddocken eftersom att det var mörkt ute, och skrittade runt, hon fjantade sig och höll på men jag forsatt.

Efter att jag hade gjort lite skänkelvikningar och serpentinbågar som faktiskt gick jätte bra så skulle jag trava, och såfort jag rörde skänkeln försökte hon sticka, men det gick bra, sedan så satt jag mig ner och jobbade på en volt och skulle se till att hon lugnade ner sig och så men hon ville bara sticka, så då travade jag av och sedan gick jag upp igen, hade ingen ork och det är ingen idè att börja bråka heller !

I alla fall så slutade det lyckat för när jag skulle ta ut henne i hagen brydde hon sig inte och när man går in i hagen fattar hon attt man ska gå ut satt jag ställde mig vid öppningen och tillslut kom hon fram hela vägen, dock tvekade hon ju lite men ändå.

/ Johanna


För ett tag sedan !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0