Hur jag gör i ordning Emmie.

Tänkte skriva hur jag brukar göra i ordning henne och så.

Jag burkar börja med att ta en gummiskrapa och gnuggar bort leran om hon har rullat sig, dock tar jag inte i nå hårt.
Om det har regnat/snöat så brukar jag ta en handduk och torka av henne eftersom att hon inte har nå täcke på sig i hagen än.
Men innan jag börjar borsta brukar jag kolla igenom henne i ryggen, kolla benen med mer satt hon inte har nå sår eller har ont nånstans.

Sedan brukar jag ta en vanlig ''rotborste'' eller vad man säger och borsta av henne över hela henne.
Är ofta väldigt noga och kan stå länge och borsta henne, och hon tycker oftast det är mysigt.
När jag har borstat klart och all lera är borta brukar jag ta en ryktborste och rykta av henne, eftersom att hon oftast är väldigt dammig.

Efter det brukar jag dra fingrarna genom svansen och ta bort spån m.m och ungefär en gång i veckan brukar jag ta pälsglans och det brukar hålla ända tills nästa gång.
Kratsar hovarna gör jag ju också satt hon inte har nåra stenar i hovarna.

/ Johanna

- tidsinställt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0