Dagen :

Hejsan !

Anders och Ulla har åkt till spaninen satt jag och Inka (anders syster) har hand om hästarna i en vecka nu.
Det enda jag ska göra är att rida emmie, och ta hand om såren, fylla på vatten och sånt och borsta och gosa lite med Qelly också ! :)
Igår red jag, det gick super, hon får både travas och skrittas nu, och vi jobbade lite i skritten.
Jag hade skrivit ett helt inlägg om det ridpasset men det hade inte publicerats och inte sparats som utkast heller, satt sorry, men ni får läsa om idag i ställlet.
Idag så borstade jag ganska länge, och hon tycker det är supermysigt och såfort man går upp till sadelkammaren eller ut så står hon och skrapar och vill gosa, hihi, och jag som tycker det är supermysigt också, därför brukar vi stå väääldigt länge och gosa. :3
Först red vi ut i skogen men sedan tvärvände hon en gång, dock fick jag henne vidare, sedan var vi på väg att gå ner på skörde's marken och hon försökte resa sig en gång kändes det som, och eftersom att hennes ben inte riktigt är ok gav jag upp, måste verkligen bygga upp självförtroendet och sluta ge upp !
I paddocken gick det super i alla fall, vi travade ganska mycket för det var extra bra för blodtillföreslen till benet.
Hon travade i raskt tempo och var super arbetsvillig, och jag gjorde även mycekt volter och serpentin bågar i skritt, i traven gjorde vi nån snett igenom, vågar inte göra så mycket än, eftersom att hon precis har fått börjat trava, men snart så tänkte jag börja jobba på volter, i morgon eller på tisdag.
Jag tog även ganska mycket bilder, ska redigera dom så kommer dom upp sedan, sedan har jag massa bilder på Qelly också som är sedan nån vecka sen, så dom ska jag också lägga upp !

/ Johanna



smakprov, ;)
stiligt ! 8)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0