Stallet igår och idag.

Var upp i stallet idag som jag skrev förrut. Har inte uppdaterat så mycket men vill inte uppdatera skitinlägg heller satt väntar och ser till att komma på något vettigt att skriva !

Börjar med att berätta om igår, jag och mamma åkte upp vid sex tiden och tog in Emmie. Borstade ordentligt och nu börjar nästan all vinterpäls försvinna !
Vi traskade ut i skogen och jag rider i skogen på långa tyglar, och hon går alltid som en hund efter mamma eller pappa. Vart vi än går så går hon precis efter och flyttar dom sig lite över stigen följer hon med. Sött !

Sedan skrittade vi ju tillbaka till stallet och paddocke, så då gick jag in och red lite. Travade för att hon skulle få sträcka på benen efter gårdagens hårda pass och gick in sedan.

Idag så åkte jag upp och borsta och myste med henne, hon fick helt enkelt en väl förtjänt vilo-dag ! Mockade ur stallet smörjde skorna osv sedan började det små regna och jag valde då att börja gå hemåt. När jag kom hem var jag iskall, trött, blöt och hungrig och höll på att ramla ihop för att jag hade så ont i knäna. Glömde gympa skorna hemma och det var inte det skönaste att gå hem i ridskor och chaps och nästan försmå ridbyxor.

Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0