Dagens ridpass :

Hejsan, i morse var det jätte varmt här hemma så jag och mamma bytte om och for upp till stallet.
Dock blåste det jättemycket där upp, men vi gick först ut i skogen, eller jag red och mamma gick.
Emmie var lite seg sådär, och gick på alla hala ställen och plaskade runt i vattenpölar då hon antingen älskar dom eller går och kollar på dom som hon ska dö. Hahah. ;)

Efter att vi skrittat fram i skogen kom vi tillbaka och jag red en sväng i paddocken. Skrittade lite på mittenvolten och försökte få henne att söka sig neråt, dock inte som hon gör när det är för jobbigt.
Sedan travade jag och det var lera och lite snö i paddocken, och hon travade allt vad hon hade från början och lyssnade inte alls från början. Men sedan satt jag mig ner och jobbade henne lite och gjorde halvhalter osv.
Hon snubblade nån gång i traven för att hon inte lyfter på fötterna, latmasken..

Men det gick jätte bra. Min dag har vart helt okej, efter det drog jag till birsta med en kompis. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0