Ett utav mina bästa ridpass, utvärdering 11/11

Igår studsade jag hem, med glädetårar som var på väg nerför kinderna och jag var så glad, så lycklig.

Igår kan jag med säkerhet meddela var en utav mina bästa ridpass på Emmie's rygg och nog någonsin, visst sitsen och allt var kanske inte så snyggt. Inte heller min outfit som bestog av täckbyxor och en regnjacka och tre tjocksockar i mina vanliga ridkängor.
 
Men allting satt bara, red på ängen efter en skritt stund i skogen på ca 30 min med Sophie. Skrittade och travade igång henne på en åtta. För att sedan övergå till galopp där hon var väldigt stark.

Hon har dock väldigt svårt att gå rakställd i höger varv och efter galoppen jobbade jag det i skritt, och tillslut hade jag en häst som hade en sån fin energi i steget och gick i korrekt form! Klart hon inte håller den hela tiden men det är förståligt. Och att sedan få öst med beröm och att höra att man utvecklast jätte mycket är så himla kul.
Det kanske inte är stort för er. Men satan vad bra allt gick, allt klickade liksom. Och Emmie är inte den lättaste hästen, hon gör allt för att slippa jobba.
Klart bästa dagen på veckan som sedan avslutades med en kväll med Linnea, vi kom hem runt halv elva och sedan kolla vi på film och sov.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0