Dagens ridpass 7/10-12

Med tanke på att jag inte bloggat på några dagar tänkte jag att jag kunde skriva lite nogrannare om dagens ridpass, som förövrigt var himla bra och mitt ridsug är tillbaka!
 
Vart inte alls som planerna idag dock. Orkade inte hoppa, och eftersom veckans ridpass av mig bestått av skrittning i skogen kändes det inte lämpligt att rivstarta med hoppning. Och galopp i skogen var det ingen fråga om, var alldeles för lerigt. Red först ut i skogen en sväng och skrittade, travade lite på en grusväg och pappa filmade, håller på att fixa ihop en film med massa olika filmer från för ett år sedan och massa olika, hittat en väldigt passande låt också. ;)
 
I alla fall red jag sedan in på ängen och kände på henne i trav, det var väldigt lerigt där också satt fortsatte hemmåt mot paddocken.
Bestämmde mig att idag bara känna på henne, att alla grunder sitter perfekt, galoppfattningar, korta, länga och allt sådant. Red igång henne i galoppen med en liten bana, öka långsidorna och på varje kortsida göra en volt för att få henne att jobba och lyssna. Gick så himla bra att jag bara vill gå runt och le hela tiden!
Pappa tog en mobilbild i skogen då vi glömde kameran i stallet och sedan orkade han inte fota heller, haha.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0