Utvärdering Ridpass 4/9 2012

Skrev detta den femte om ridpasset den dagen, har dock inte haft något internet på den datorn jag skrev på på några dagar satt publicerar det nu!
 

Idag red jag med Sophie, först red vi ut bort till Bosse och Lena. Emmie var pigg och gick på snabbt och tyckte det var riktigt kul!

 I paddocken började jag trava fram i en bra takt och försökte bara hitta knapparna, inte tappa henne utan att hon travade fram för mig och jag försökte tänka mer på sitsen. Hade tagit fram tre bommar innan och lagt ut på medellinjen så hon fick trava över dom några gånger för att komma igång och få med bakbenen.

 Försökte sedan få någon bra fattning i galoppen, efter mycket om och men gick det bra. I galoppen hade hon sjukt fint steg och jobbade under sig och allting var perfekt! Hon snubblade dock lite hit och dit men det gick bra. Fick en klockren fattning i vänster och höger på slutet så då räckte det enligt mig. Hade galopperat ett bra tag då redan! Travade sedan av och satan vad fin hon var! Mjuk, sökte sig neråt och hon lyssnade oerhört bra.

Sjukt nöjd över dagens ridpass då hon gick himla fint och lyssnade på mig! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0