Hur upplägget denna vecka är tänkt

Tänkte berätta lite om vad jag och Emmie ska lägga fokus på den hära veckan, eller helt enkelt vad vi ska göra. Jag har tänkt att vi ska jobba ganska mycket med galoppen nu närmaste tiden, främst för att på ett enkelt sätt bygga upp kondition och dessutom behövs den jobbas lite på för den har varit lite hackig nu senaste tiden. + att Emmie tycker det är väldigt kul att galoppera och hon kommer igång genom hela kroppen.
Har tänkt mig att fokusera mest på galoppfattningar samt att få en energisk galopp, låter som värsta pro:en nu när jag skriver haha.
 
Måndag: Jag är ledig och har mycket tid, så ska jobba med galoppfattningar.
Tisdag: Skogen, med mycket trav och även lite galopp.
Torsdag: Skritttur i skogen om jag hinner, annars vilodag.
Fredag: Galopparbete i paddocken+bomjobb, mamma med så film+bilder kanske kommer.
Söndag: Uteritt i ca 30min.
 
Självklart kan saker ändras, särskillt beronde på mitt humör efter skolan hehe, och sedan har jag hoppat över dagarna då Ulla rider och då tar jag ju även hänsyn till hur hon ridit och bestämmer mer när jag kommer till stallet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0